İMKANDER Derneği > İNSAN HAKLARI GÜNCESİ |

Gazze..."Bu bir savaş değil, soykırım"

"1 milyon yerinden edilmiş insanın kokusu burunlarımıza doldu"

Gazze quot Bu bir savaş değil soykırım quot

Her gün okuyor ve izliyoruz.

Duyuyoruz, okuyoruz, bazen de duyduğumuza, gördüğümüze inanamıyoruz.

İnsan vahşetinin bu boyutlara ulaşması mümkün mü?

İsrail savunma bakanı savaşın başında Gazzelilerin insan olmadığını söylemişti.

Arman Galia'nın Gazze gezisine ilişkin "Ben Gazze'ye giden Amerikalı bir doktorum ve şunu gördüm; bu bir savaş değil, soykırım" başlığıyla yazdığı tanıklığını Los Angeles Times'tan Semir Ataullah' ın yazısıyla paylaşıyoruz:

Ocak ayının sonlarında, plastik ve rekonstrüktif cerrah olarak çalıştığım Virginia'daki evimden ayrıldım ve insani yardım grubuyla birlikte Gazze'ye geçmek için Mısır'a gidecek olan doktor ve hemşirelerden oluşan MedGlobal gönüllü grubuna katıldım.

Başka savaş bölgelerinde de çalıştım. Ancak önümüzdeki 10 gün boyunca Gazze'de tanık olduğum şey savaş değil soykırımdı.

İsrail'in Gazze'ye yönelik bombardımanlarında en az 28 bin Filistinli öldürüldü. Kahire'den ayrıldık ve doğudaki Refah sınırına ulaşmak için 12 saatlik bir yolculuk yaptık.

Gazze'ye girmelerine izin verilmediği için kilometrelerce uzayan bir sıra şeklinde park etmiş insani yardım tırlarının yanından geçtik. Benim ekibim ve BM ile DSÖ üyesi diğer temsilcilerin dışında orada çok az kişi vardı.

Birçok kişinin kuzeyden kaçarak sığındığı Güney Gazze'ye giriş 29 Ocak'ta başladı ve sanki bir distopik romanın ilk sayfalarındaymışız gibiydi.

Kulaklarımız uyuşmuştu ve bana söylenene göre sebebi, sürekli etrafta uçan gözcü İHA'ların kesilmeyen vızıltısıydı.

Yakınımızda uygun hijyen koşulları olmadan yaşayan 1 milyon yerinden edilmiş insanın kokusu burunlarımıza doldu.

Gözlerimiz çadır denizinde kayboldu. Refah'ta bir misafirhanede kaldık. İlk gecemiz soğuktu ve çoğumuz uyuyamadık.

Balkonda durup bomba seslerini dinledik ve Han Yunus'tan yükselen dumanları gördük.

Ertesi gün Avrupa Gazze Hastanesi'ne yaklaştığımızda sokakların iki tarafında sıra sıra çadırlar vardı ve yolları tıkamışlardı.

Görüşmek üzere…

İNSAN HAKLARI GÜNCESİ
Tümünü gör
Gazze'deki hastanelerde toplu mezar bulunduğu iddiaları hakkında ne biliniyor

BM İnsan Hakları Yüksek Komiseri Volker Türk, Gazze’de İsrail saldırılarından sonra Nasır ve El Şifa Hastaneleri’ndeki yıkım ve bölgede toplu mezarlar bulunduğu haberlerinin kendisini dehşete düşürdüğünü söyledi.

Ruanda Dolambaçlı bir yol mu çıkmaz sokak mı yoksa yeni

Ruanda'nın başkenti Kigali'deki Hope Hostel (Umut Pansiyonu) neredeyse iki yıldır Britanya'nın istemediği göçmenleri kabul etmeye hazır bir şekilde bekliyor.

Amerika'nın dört bir yanındaki üniversitelerde Filistin'e destek gösterisi

George Washington Üniversitesi, Columbia Üniversitesi, New York Eyalet Üniversitesi ve Northeastern Üniversitesi öğrencilerinin Filistin'e destek gösterisi devam ediyor.

BM özel raportörleri quot Ruanda Planı'nı quot uygulayacak havacılık dünyası

Birleşmiş Milletler (BM) özel raportörleri, İngiltere'nin düzensiz göçmenleri Ruanda'ya gönderme işlemine aracılık etmesi halinde insan hakları ihlallerinin ortağı olacaklarını söyledi.

İngiltere Başbakanı Sunak quot Hiçbir yabancı mahkeme bizi durduramaz quot

İngiltere Başbakanı Sunak, düzensiz göçmenlerin Ruanda'ya ne zaman gönderileceğini açıkladı.

Balıkesir Açıklarında 18 Düzensiz Göçmen Beraberinde 18 Çocuk Yakalanmıştır

Balıkesir açıklarında 18 düzensiz göçmen (beraberinde 18 çocuk) yakalanmıştır.

Balıkesir Açıklarında 31 Düzensiz Göçmen Beraberinde 25 Çocuk Yakalanmıştır

Balıkesir açıklarında 31 düzensiz göçmen (geraberinde 25 çocuk) yakalanmıştır.

İzmir Açıklarında 38 Düzensiz Göçmen Beraberinde 5 Çocuk Yakalanmıştır

İzmir açıklarında 38 düzensiz göçmen (beraberinde 5 çocuk) yakalanmıştır.